ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტს წელს ნამდვილად გაუმართლა. მშვიდობის კორპუსის გადაწყვეტილებით უნივერსიტეტს ამერიკელი მასწავლებელი მარკუს სკალი ესტუმრა. უსაზღვროა მისი ენთუზიაზმი უნივერსიტეტში სიახლეების დანერგვის საქმეში. იგი მაღალ დონეზე ატარებს სხვადასხვა სახის შეხვედრებს სტუდენტებთან და სემინარებს ინგლისური ენის მასწავლებლებისათვის. მარკუსის ინიციატივით შეიქმნა დებატ-კლუბები, რომლებშიც დიდი სიამოვნებით ღებულობენ მონაწილეობას აწსუ-ს სტუდენტები. ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტი დიდ მადლიერებას გამოხატავს მშვიდობის კორპუსისა და პირადად მარკუსის მიმართ ასეთი თავდადებული მუშაობისათვის.

Kutaisi Akaki Tsereteli State University has appeared to be lucky this year. By the decision of Peace Corp an American teacher Marcus Scall was chosen to come and work at the University. His enthusiasm in the development of innovations is unlimited. He conducts high quality seminars for English language teachers and students. Marcus created debate-clubs on his own initiative which is very popular and a great fun among ATSU students. The Department of English Philology expresses its gratitude towards Peace Corp and personally to Marcus.

 
  ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტს ასევე სტუმრობს ამერიკელი გარი გეილი, რომელიც პრაქტიკულ კურსს ასწავლის ბაკალავრიატის სხვადასხვა კურსებზე. გარი დიდი მეცენატია. მან წასახალისებლად სტიბენდია გამოყო იმ სტუდენტებისათვის, რომლებიც არ აცდენენ ლექციებს და ბეჯითად სწავლობენ. The Department also hosts American Gary Gail who teaches practical English to BA students. Gary is a great Maecenas: he assigned scholarship for students who never miss the lessons and work very hard. For their perfect attendance and the hard-work.  
  ინგლისური ენის დეპარტამენტი ყველა სტუდენტისა და მასწავლებლის სახელით კიდევ ერთხელ უხდის მადლობას მათ ასეთი წარმატებული და ნაყოფიერი მუშაობისათვის. On behalf of all students and teachers the Department of English Philology once again would like to say thank you to both Marcus and Gari for their devoted and fruitful work.  
  გაიცანით ამერიკელი პროფესორი მარკუს სკალი Meet American Professor Marcus Scully  
 

ჩემი სახელია მარკუს სკალი. მე საქართველოში მასწავლებლად  ჩამოვედი. მაგრამ ვიდრე საკუთარ მიზნებზე მოგიყვებოდეთ, მინდა რამდენიმე სიტყვა ჩემს შესახებ გითხრათ. წარმოშობით ვარ სან დიეგოდან, კალიფორნიიდან (აშშ), მაგრამ გამიმართლა და მსოფლიოს უამრავ ქვეყანაში ვიმოგზაურე. ახალგაზრდობიდანვე მინდოდა მენახა ახალი ქალაქები და გავცნობოდი სხვადასხვა კულტურებს. უფრო მეტიც, ქართულ სტუმართმოყვარეობაზე ლეგენდები დადის და კავკასიის მთები ყოველთვის ჩემი სანახავი ადგილების სიის თავში იყო. როცა სამსახური აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტში შემომთავაზეს, საუკუნედ მომეჩვენა დრო,  ვიდრე მოწვევას მივიღებდი.

სანამ ოცნება ამიხდებოდა, რომ უცხო ქვეყნებში  მემუშავა და მემოგზაურა, ბაკალავრიატის კურსი გავიარე ოჰაიოს შტატის უნივერსიტეტში, ხოლო მაგისტრის ხარისხის მისაღებად სწავლა განვაგრძე  ტეხასის უნივერსიტეტში.   გავხდი მასწავლებელი, რადგან ვგრძნობ, რომ განათლება პიროვნული და ეროვნული პროგრესის გასაღებია. მინდა ავღნიშნო, რომ ჩემზე ძალიან დიდი გავლენა მოახდინა რამდენიმე შთამაგონებელმა პედაგოგმა, რომელთა ხელმძღვანელობამ და რჩევებმა მთლიანად შეცვალა ჩემი ცხოვრება. თავიდან ვასწავლიდი ლიტერატურასა და ინგლისურს კალიფორნიასა და ტეხასში, მაგრამ ბოლო 10 წელია ვასწავლი  ჩრდილო ამერიკის გარეთ, კერძოდ პანამის, უგანდის, მექსიკისა და ფილიპინების უნივერსიტეტებში. თებერვალში მშვიდობის კორპუსის საშუალებით საქართველოში ჩამოვედი და წილად მერგო  დიდი პატივი გავმხდარიყავი აწსუ ჰუმანიტარული ფაკულტეტის მოწვეული ლექტორი.   

მშვიდობის კორპუსი  ამერიკული მოხალისეთა ორგანიზაციაა, რომელიც დაარსდა პრეზიდენტ ჯონ კენედის თაოსნობოთ 1961 და ემსახურება ისეთ სფეროებს, როგორიცაა განათლება, ჯანმრთელობა და ბიზნესის განვითარება. ბოლო 50 წლის განმავლობაში ათასობით მოხალისემ იმსახურა მსოფლიოს 139 ქვეყანაში. როგორც ორგანიზაციის სახელწოდებიდან ჩანს, მშვიდობის კორპუსის მიზანია ხელი შეუწყოს მშვიდობისა და მეგობრობის განვითარებას მთელს მსოფლიოში. გარდა იმისა, რომ მოხალისეები ძალღონეს არ იშურებენ იმისათვის, რომ შეასრულეონ ორგანიზაციის მიერ დაკისრებული მისია წარგზავნილ ქვეყანაში, მათი მნიშვნელოვანი მიზანია, აგრეთვე,  რაც შეიძლება მეტი შეიტყონ ადგილობრივი ქვეყნის კულტურის შესახებ. პრეზიდენტ კენედის სწამდა, თუ ადამიანები შეძლებდნენ უკეთ გაიცნონ ერთმანეთის კულტურა, სამყარო უკეთესი გახდება. როცა სან დიეგოში დავბრუნდები, მინდა შევძლო, ჩემს ამერიკელ სტუდენტებს ვასწავლო ყველაფერი ის საუცხოო რამ, რაც საქართველოში ვნახე და განვიცადე. 

როგორც ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტის მოწვეულ სპეციალისტს, დიდი პრივილეგია და პატივი მაქვს ჩავატარო ვორკშოფები ინგლისური ენისა და ლიტერატურის აკადემიური პერსონალისათვის და ვასწავლო უნივერსიტეტის წარჩინებულ სტუდენტებს. განსაკუთრებით დიდი შთაბეჭდილება  ჩემზე ქუთაისში ინგლისური ენის მაღალმა დონემ მოახდინა. არა მარტო პროფესორ–მასწავლებლები იყენებენ უახლეს მეთოდოლოგიას სწავლებისას, სტუდენტებიც, რომელთაც შევხვდი, ძალიან ბეჯითი და უაღრესად მოტივირებული არიან. ჩემი გამოცდილებით, იშვიათია ასე სრულყოფილად და გამართულად საუბრობდეს ხალხი ინგლისურად, თუ მას ინგლისურენოვან ქვეყანაში არ უსწავლია.   ნამდვილად გასაოცარია, რომ ქართველები ასე მოკლე დროში ასეთ რთულ ენას ასე მაღალ დონეზე ეუფლებიან.

ჩემს ძიებას დავუბრუნდეთ. ვიძიებ საქართველოში ენის დაუფლების წარმატების საიდუმლოს. შეიძლება მიზეზი ისაა, რომ ქართველები უფრო მამაცები და გამბედავები არიან, ვიდრე სხვა ხალხი, ვისაც კი მე შევხვედრივარ. ერების უმეტესობას არ უყვარს ცვლილებები. არსებულის გაუმჯობესება ძნელი საქმეა. ქუთაისში ჩემი ყოფნის მცირე დროის მანძილზე შევხვდი ძალიან მამაც ადამიანებს, რომლებიც  მზად არიან გაკვალონ რთულად გასავლელი გზა იმ მიზნისათვის, რაც მტკიცედ სჯერად, ნაცვლად იმისა, რომ გაიიოლონ ცხოვრება და მიჰყვნენ უკვე გაკვალულს. ჩემი გამოცდილებით, ასეთი სიმამაცე განათლების გაუმჯობესებისა და პროგრესის გასაღებია. ჩემი ძიება გრძელდება და თავს ძალიან იღბლიანად ვთვლი, რომ  იმ დროს ვარ ქუთაისში, როცა ინგლისური ენა ასეთი პოპულარულია და, როცა უნივერსიტეტის მასშტაბით ამდენი ცვლილება ხდება ქვეყანაში. ჯერ დიდი ხანი არ არის, რაც საქართველოში ვარ, მაგრამ უკვე მოხიბლული ვარ ქართული კულტურით და აღფრთოვანებული ვარ იმ ადამიანებით, რომლებსაც ამ დიდებულ ქვეყანაში შევხვდი.

 
My name is Marcus Scully and I’ve come to the Republic of Georgia on a quest. Before I talk about my quest, I should probably tell you a little about myself. I’m originally from San Diego, California, in the United States of America, but I’ve had the good fortune to travel to many countries around the world. Since I was very young, I’ve wanted to see new places and learn about different cultures. Moreover, the Georgian hospitality is legendary and the Caucasus Mountains have always been high on my list of places to see. When I was offered a position at AkakiTsereteli State University, I couldn’t accept the invitation fast enough.
Before I achieved my dream of working and traveling internationally, I studied for my bachelor’s and master’s degrees at the Ohio State University and the University of Texas respectively. I became a teacher because I feel that education is the key to personal and national progress. In addition, I was greatly influenced by some very inspiring educators and I believe their guidance and advice changed my life. I first taught literature and English in California and Texas in the United States but over the last ten years I’ve been teaching at the University level outside of North America in the countries of Panama, Uganda, Mexico, and the Philippines. I arrived in Georgia with the Peace Corps in February of this year and I have the distinct honor to be a visiting lecturer in the Faculty of Humanities.

The Peace Corps is an American volunteer organization that was created by President John F. Kennedy in 1961 and volunteers work in fields such as education, health, and business development. In the last 50 years, thousands of volunteers have served in 139 countries around the world. As the name of my organizationimplies the Peace Corps hopes to promote peace and friendship around the world. Not only do volunteers do their best to help the organizations where they are assigned, but it is also an important goal to learn as much about the local culture as possible. President Kennedy believed that if people can understand each other’s cultures, that the world would be a better place. When I return to San Diego, I want to be able to teach my American students about all of the wonderful things that I’ve seen and experienced in Georgia.

As a guest of the English Philology department, I have the great privilege to facilitate workshops for professors of English and literature and conduct honors classes with some of the top students of the university. I have been especially impressed with the level of English that I have encountered in Georgia. Not only are the professors using the latest English teaching methodologies but the students that I’ve met are industrious and highly motivated. In my experience, it is very rare for people to learn English with such a high degree of fluency without having first studied in an English-speaking country. It is truly remarkable that Georgians are mastering a very difficult language in such a short time.

That brings me back to my quest. I’m searching for the secret of Georgia’s rapid English language success. Maybe it’s that the people here are more courageous than many people I’ve met around the world. Most cultures don’t like change and improving the way things are done can be very difficult. In the short time I’ve been in Kutaisi, I’ve seen brave people stand up for what they believe in instead of taking the easy route advocated by their peers. In my experience, this type of courage is instrumental to educational improvement and progress. My quest continues and I feel very fortunate to be in Kutaisi at a time when English is such a popular foreign language and while so many changes are happening at the university level. I’ve only been in Georgia a short time but I’m already enchanted by the culture and inspired by the many people that I’ve met in this wonderful country.
 

 
 

გარი ე გეილი, ამერიკელი, ტეხასიდან, დაბადებით ქრისტიანი

Gary E.Gale, an American, Texan, and Christian by birth  
 

ხშირად მსმენია: „ეს ყველაზე საუკეთესო პერიოდი იყო, ან ყველაზე ცუდი ჩემს ცხოვრებაში.“ ამ ბოლო დროს, არ ვაჯამებ ჩემი ცხოვრების პირველ 50 წელს. მართლაც, რომ ამ დროს ახლდა გარკვეული მიღწევები - დავამთავრე  ერთ-ერთი  აკრედიტებული უნივერსიტეტი  ბიზნესის მიმართულებით და  მრავალი წელი ვიმუშავე ამ სფეროში. მაგრამ ამ მადლიანმა საქმემ, როგორიცაა - ვინმეს მოანდომო ინგლისურის შესწავლა, ან კიდევ  დაეხმარო მასწავლებლებს განათლების სტანდარტების გაზრდაში - დაჩრდილა ჩემი წარსულის წარმატებები თუ წარუმატებლობები.

ბედნიერი ვარ, რომ უკვე 18 წელზე მეტია, ექვს განსხვავებულ ქვეყანაში ვასწავლი; დავდივარ ყველგან, სადაც შესაძლებელია, იქნება ეს - ციხეები თუ ეკლესიები,  საავადმყოფოები თუ დავრდომილთა თავშესაფარები,უნივერსიტეტები თუ დაწყებითი სკოლები, სოფლები თუ დიდი ქალაქები.  ყოველთვის ვცდილობ ჩემი კვალი დავტოვო უცხოურ კულტურაში, თუმცა, ისიც ხდება, რომ მე თვითონ განვიცდი ცვლილებას იმ კულტურის გავლენით.  ამ ხნის განმავლობაში ბევრჯერ განვიცადე „კულტურული შოკი,“ როგორც ახლა ხშირად უწოდებენ მას.

როდესაც მთხოვეს, გამომეხატა ჩემი შთაბეჭდილებები საქართველოს, კერძოდ კი, ქუთაისისა და მისი უნივერსიტეტის შესახებ, არ გამჭირვებია გადაწყვეტილების მიღება- მე მოხიბლული ვარ აქაური ხალხის საოცარი სტუმართმოყვარეობით. დარწმუნებული ვარ, ქუთაისიდან ბევრ კარგს ვისწავლი. აქ მპატიჟებენ ოჯახებში, ძალიან ბევრჯერ მიმასწავლეს გზა, არაერთხელ გადამიხადეს სამგზავრო თანხა ავტობუსში! როდესაც უნივერსიტეტის ინგლისური ენის დეპარტამენტს ვესტუმრე, დეპარტამენტის ხელმძღვანელმაც და მასწავლებლებმაც გულთბილად მიმიღეს. აქ დავესწარი ინგლისური ენის კლუბის ღონისძიებას, სადაც სტუდენტებმა ნიჭი გამოავლინეს არა მარტო ინგლისური ენის ცოდნაში, არამედ სიმღერაში, ცეკვაში, მსახიობობასა და იუმორში.

ცოტა ხნის წინ, ქალაქში სეირნობისას, მოვხვდი სოლომონის ქუჩაზე. ეს სახელი ინგლისურად ეწერა, რაც კიდევ ერთი მეგობრული ჟესტია ქართველების მხრიდან. სახელი სოლომონი აღნიშნავს არა მარტო ერთ-ერთ უბრძენეს ადამიანს, რომელსაც ამ ქვეყნად უცხოვრია, ის გარკვეულწილად განათლების სტანდარტებთანაცაა კავშირში. სოლომონ ბრძენი აირჩიეს, რათა გაეგრძელებინა მამის უდიდესი მემკვიდრეობა. მასწავლებლებსაც რთული მისია გვაკისრია - ერთად მუშაობითა და  წინაპართა გამოცდილების გათვალისწინებით ავწით  განათლების სტანდარტები. რა თქმა უნდა, ეს გზა არ არის ია-ვარდებით მოფენილი და ჩვენგან დიდ გონიერებას მოითხოვს. მრავლისმნახველი სოლომონ ბრძენი წერდა, რომ შეუძლებელია, დაიცვა სტანდარტი სტანდარტის შემქმნელის უგულებელყოფით. ეს ყველაზე რთულად სასწავლი გაკვეთილი ჩანს. დაე, ღმერთმა მოგვცეს სიბრძნე,  ვისწავლოთ წარსულიდან, ვიყუროთ წინ მომავლისკენ და გვახსოვდეს რაოდენ მნიშვნელოვანია ღმერთი ნებისმიერ საქმეში.

I have always heard, “it was the worst of times and it was the best of times.” Most of my current resumes don’t include the first fifty years of my life. True, they do include some accomplishments such as earning a business degree from an accredited university, and the many years of business experience. Maybe trying to be pleasing to the Lord, inspiring someone to learn English or encouraging fellow teachers to uphold educational standards have now eclipsed the distant past successes and failures.

I have been privileged to have taught in six different countries over the last 18 years in almost every conceivable location from prisons to churches, hospitals to hospices, universities to elementary schools, villages to major cities. Although I am usually trying to leave a favorable impression I find that I am the one who is being changed by the culture I am immersed in. During these times, often termed “cultural shock,” I often experience that.

When someone asked me to include some impressions of Georgia, Kutaisi and the university in particular, it wasn’t hard for me to decide what had impressed me most because it is obvious; the hospitality of its people is so overwhelming! I am sure that after Kutaisi, I will be the one that has truly benefited from this encounter. I have been invited to meet families, helped with directions on countless occasions, even had my bus fare paid! When visiting the English Department at the university I was greeted openly and warmly by both the head of the department and teachers. There was held an English club where students expressed their desire for English learning and abilities using their talents in music, poetry, acting and humor.

Recently, while wandering about the city I happened to notice a street named Solomon. It was even in English; yet another friendly gesture. The name Solomon is synonymous not only with one of the wisest men that ever lived but also with educational standards. He was chosen to lead in his father’s great legacy. As teachers we have been given a great task to work together and learn the best from those who have gone before us to uphold educational standards. For sure this rode always lies outside our comfort zones at some point, and during these times wisdom most of all is needed. After many successes and failures this wise man Solomon wrote that it was impossible to maintain a standard by eliminating the standard setter. This seems to be the most difficult of all lessons to learn. May God give us wisdom to learn from the past, look to the future and consider Him important in all our endeavors.

 
  საინტერესო წამოწყება An Interesting Initiative  
  აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტი არაერთი ნოვატორული იდეის ავტორია. მისი არსებობის მრავალწლიანი ისტორია გაჯერებულია აკადემიური და შემოქმედებითი წინსვლის ამსახველი უტყუარი ფაქტებით. გადაჭარბებული არ იქნება თუ ვიტყვით, რომ ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტი აღიარებულია, როგორც ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული დეპარტამენტი არა მხოლოდ ჩვენს უნივერსიტეტში, არამედ მთელი ქვეყნის საუნივერსიტეტო სივრცეში. ამ ფაქტის კიდევ ერთი დადასტურებაა აღნიშნული დეპარტამენტის ინიციატივით დაწყებული საჯარო ლექციათა კურსი, რომელსაც საზოგადოების უდაოდ დიდი მოწონება და დადებითი გამოხმაურება მოჰყვა.

მიმდინარე წლის მარტის თვეში ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტმა უკვე ორგზის უმასპინძლა ლიტერატურათმცოდნეობითი თუ ლინგვისტური პრობლემატიკით დაინტერსებულ მსმენელს. უაღრესად წარმატებული გახლდათ ფილოლოგიის დოქტორის ელისო ფანცხავას მიერ წაკითხული საჯარო ლექცია თემაზე ,,უილიამ შექსპირი და ჯოისის ,,ულისე”. ლექციის მიზანი გახლდათ შექსპირული მასალის სისტემური ანალიზი ჯოისის ,,ულისეში”. ჯეიმზ ჯოისის ეს რომანი სამ ძირითად არქეტიპს მოიცავს: ჰომეროსის ,,ოდისეა”, შექსპირული პარალელები და ქრისტიანული წყაროები. ლექცია წარმოადგენდა შექსპირული მასალის ეტაპობრივ ანალიზს ცნობილი მკვლევარების შუტისა და პროტოპოპოვას თეორიებზე დაყრდნობით შექსპირისა და ჯოისის ურთიერთმიმართების თაობაზე და განსაკუთრებულ ყურადღებას უთმობდა ჰამლეტისა და სტივენ დედალოსის პარალელს.

ლექციის ძირითადი ნაწილი ეთმობოდა სტივენის შექსპირულ თეორიას, რომელიც, ფაქტობრივად, გასაღებს წარმოადგენს ხსენებული მხატვრული სახის ინტერპრეტაციისათვის.

შექსპირულ მასალაში რომანის მთავარი ლაიტმოტივი – სულიერი მამისა და ძის მიმართების თემა სამი კუთხით იყო წარმოდგენილი: შექსპირი-მამა და მისი გარდაცვლილი ძე-ჰამნეტი; შექსპირი-მამა, შემოქმედი და ,,ჰამლეტი”-ძე, პირმშო მისი შემოქმედებისა; მამის აჩრდილი და ძე-ჰამლეტი.

ასოცირებულმა პროფესორმა ნინო ნიჟარაძემ ასევე წარმატებით წაიკითხა მეორე საჯარო ლექცია თემაზე ,,ენობრივი კონტაქტი - ,,კოჰაბიტაცია” სოციოლინგვისტურად.” ლექცია მიზნად ისახავდა გაეცნო უნივერსიტეტის პროფესორ-მასწავლებლებისა და განსაკუთრებით, სტუდენტებისათვის თანამედროვე საზოგადოებაში ენათა თანაარსებობის და ურთიერთგავლენის საკითხებთან დაკავშირებული ლინგვისტური თეორიები. თემა თავისთავად უდიდეს მნიშვნელობას იძენს დღევანდელი გლობალიზაციის პირობებში, რაც ხელს უწყობს კულტურებსა და ენებს შორის კონტაქტის გაღრმავებასა და გამრავალფეროვნებას. ლექცია მოიცავდა სოციოლინგვისტიკის ისეთ აქტუალურ საკითხებს, როგორიცაა: ენათა ურთიერთგავლენა ბილინგვიზმის პირობებში; ახალი ენობრივი ნაირსახეობების წარმოქმნა; ენობრივი კონტაქტის შედეგები და ენათა გენეალოგია; პიჯინები, კრეოლები და ენის ათვისების თანამედროვე თეორიები.

საჯარო ლექციებმა უნივერსიტეტის აკადემიური პერსონალისა და სტუდენტების დიდი დაინტერესება გამოიწვია. პროფესიონალმა მომხსენებლებმა შესძლეს განსახილველი საკითხები მსმენელისათვის სრულყოფილად და საინტერესოდ მიეწოდებინათ, რისი დასტურიც გახლდათ აუდიტორიის მაქსიმალური ჩართულობა და აქტიურობა როგორც ლექციის მსვლელობისას, ისე დასასრულს გამართული დებატების დროს.

ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ინგლისური ფილოლოგიის დეპარტამენტის მიერ დაწყებული საჯარო ლექციათა კურსი გრძელდება. მოუთმენლად ველოდებით მორიგ შეხვედრებს საინტერესო თემებითა და მაღალკვალიფიციური მომხსენებლებით. მსგავსი ინტელექტუალური შეხვედრები, საინტერესო სჯა-ბაასი აქტუალურ თემებზე, ჩვენს სტუდენტებს აძლევს საშუალებას გაიფართოვონ ცოდნის არეალი, ჩამოუყალიბდეთ საჯარო ლექციების მოსმენისა და აზრის გამოთქმის კულტურა, ხოლო აკადემიური პერსონალისათვის იგი ცოდნისა და გამოცდილების ურთიერთგაზიარების კიდევ ერთი შესაძლებლობაა. როგორც დიდი ილია ბრძანებდა: ,,ცოდნა სიმდიდრეა, მერე იმისთანა მადლიანი სიმდიდრე, რომ რაც უნდა ბევრს დაურიგო, ბევრს გაუწილადო, შენ არა დაგაკლდება რა, თუ არ მოგემატება...” ამასთან, უნივერსიტეტი ხომ ცოდნის ხელშეუხებელი ტაძარია თავისი ზეაღმატებული ფუნქციით – ქვეყანას აღუზარდოს წიგნიერი და განათლებული თაობა.

ასოც. პროფ. ეკა არჩვაძე

 

The Department of English Philology of ATSU Faculty of Humanities has introduced many innovative ideas. Its long history abounds in examples of academic and creative achievement. It would certainly be no exaggeration to claim that the Department of English Philology is recognized as one of the most successful departments in our university as well as throughout the country. We had another confirmation of this fact when the department initiated a course of public lectures that has already caused very positive reaction and approval of the academic community.

In March this year the department hosted the public interested in the issues in literary studies and linguistics twice. Eliso Pantskhava successfully delivered a lecture on “William Shakespeare and “Ulysses” by James Joyce”. The lecture was aimed at the analysis of Shakespearean material in “Ulysses”. The novel by James Joyce consists of three major archetypes : “Odyssey” by Homer, Shakespearean parallels and Christian sources. In this lecture the systematic, step-by-step analyses of Shakespearean material was based on the theories of Schutt and Protopopova about Shakespeare-Joyce interrelationships. The issue of Hamlet-Dedalus parallel was highlighted during the lecture.

The main part of the lecture was dedicated to Stephen’s Shakespearean theory which is the key factor in understanding and proper interpretation of this character.

The leitmotif of the novel – search of spiritual son and father is unfolded in Shakespearean material in three basic directions: Shakespeare – a biological father and his dead son Hamnet; Shakespeare – a father-creator and “Hamlet”, his offspring, product of his creativity; ghost of Father-King and Hamlet – the son.

The other public lecture delivered with equal success by Assoc. Prof. Nino Nijaradze was entitled “Language Contact – Cohabitation in Sociolinguistics”. The lecture aimed to introduce the academic personnel of the university and especially, our students to linguistic theories dealing with the issues of co-existence and mutual influence of languages in society. The topic itself is of particular importance at present in the conditions of globalization which has led to deeper and more varied contacts between languages and cultures. The lecture focused the key issues in sociolinguistics such as: language contact and bilingualism, emergence of new varieties, family tree models and the results of language contact, pidgins and creoles, theories of language acquisition.

The public lectures proved to be very interesting for the academic personnel and students of the university. The lecturers managed to make their presentations comprehensive and involving at the same time and this was evidenced by active participation of the audience throughout the lectures and especially during the discussion session at the end.
 


The series of public lectures initiated by the English Philology Department (Faculty of Humanities) will continue. We are looking forward to future meetings with interesting topics and highly-qualified presenters. Informative meetings like these, heated discussion of academic as well as topical issues undoubtedly expands our students’ intellectual horizon, enriches their experience of attending public lectures and develops their skills of participating in such events, expressing their opinions. On the other hand these sessions allow our academics to exchange their knowledge and experience yet another time. As the great Ilia said, knowledge is wealth and such blessed wealth too that however many you give it to, and share it with, you will not lose anything, and you might even gain. Besides, isn’t university a temple of knowledge with its main function lying in bringing up generations of educated, enlightened young people?!

Assoc. Prof. Eka Archvadze